Nieuws van het (waterschaps)verkiezingsfront

20190302 PJHofman.JPGzaterdag 02 maart 2019 15:12

Een team van zes man sterkt vormt het campagneteam. Het zijn de eerste 6 kandidaten die op de kieslijst staan voor Delfland.

Voor alle gemeenten binnen Delfland zullen posters op verkiezingsborden worden opgenomen. Circa 7 borden per gemeente, geplaatst op strategische plekken. Ook is een flyer ontworpen. Deze zal in de twee weken vóór de verkiezingen worden uitgereikt op diverse plekken in de regio.

Het meest spannende moment was de inlevering bij het stembureau van Delfland van de instemmingsverklaringen van de kandidaten. De kieslijst bevat totaal 28 kandidaten, er moesten 28 verklaringen worden overgelegd met handtekening en identiteistsbewijs. Dit allemaal volgens de wettelijke regeling van de Kieswet. Onze jongste kandidaat is 20 jaar, wie de oudste is blijft geheim. Het stembureau heeft aangegeven dat de ingediende formulieren in orde zijn bevonden. Dit bericht was hele opluchting. Nu kan de campagne echt beginnen en op stoom komen.

Er worden persberichten opgemaakt met zaken die wij de komende tijd aandacht willen geven. Op de flyer zijn de belangrijkste onderwerpen vermeld.

Ook zijn er verkiezingsavonden gepland: op 6 maart in Vlaardingen en 12 maart in Monster en 19 maart in Delf. De laatste avond is vooral voor studenten. Houdt de kranten in de gaten.

Voor de komende tijd zal het campagneteam een beroep op de leden doen om mee te helpen zodat de verkiezingsuitslag een knaller zal zijn: twee zetels in Delflands Bestuur.

Een persoonlijke noot van mijn kant. Mijn slogan is “Lopen op het water, elke dag weer het oog houden op Jezus. Een prachtig lied is hieraan gewijd.

Pieter-Jan Hofman
Lijsttrekker CU/SGP Delfland